۲۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

خوشگل ترین آرایش عروس با رعایت این نکات

عنوان : نکته های ویژه و کلیدی در آرایش روز عروسی

نکات مهم و کلیدی در آرایش روز عروسی به شما کمک میکند تا در روز عروسی خود همچون ستاره ای بدرخشید و یک عروس منحصربفرد باشید.

آرایش عروس در روز عروسی باید ها و نبایدهایی دارد که همان اشتباهات رایجی است که در روز عروسی دیده می شود. این نکات ریز آرایش عروس را بدانید و زیبا شوید.
نکات آرایش عروس در روز عروسی شاید به نظر شما نکاتی ساده باشند اما رعایت نشدن همین ساده ترین ها نتیجه ی را برهم می زنند. هر عروسی در روز عروسی اش، بیش از هر زمان دیگری در زندگی خود جلوی لنزهای دوربین های عکاسی قرار می گیرد. بهتر است برای هر چه بهتر به نظر رسیدن در مقابل دوربین ها، تمام تلاش خود را بکنید.

برخی از اشتباهات در خصوص آرایش روز عروسی بسیار رایج هستند. بد نیست از آنها حذر کنید.

روز عروسیتان زمان مناسبی برای آزمایش چیزهای جدید برای اولین بار نیست. اگر تا به حال رژ قرمز و یا سایه دودی نزده اید، به هیچ عنوان آن را برای روز عروسیتان هم امتحان نکنید.

تغییرات عمده همچون برنزه کردن، برجسته کردن گونه ها و یا کوتاهی زیاد مو را برای روز عروسیتان در نظر نگیرید. شما مطمئن نخواهید بود که این تغییرات عمده برایتان مناسب خواهد بود.

هر ایده ای که برای آرایش مو و یا صورتتان در روز عروسی دارید، حتما از سه ماه پیش از عروسی امتحان کنید. اگر دوست دارید موهایتان را هایلایت کنید کوتاه کنید و یا مراقبت های پوستی بر روی پوستتان انجام دهید، حتما از سه ماه پیش از عروسی این زمان را انتخاب کنید.

 کدام مواد آرایشی را استفاده کنید

۱- از آرایشگرتان بخواهید در آرایش چشم شما از مواد ضدآب استفاده کند در این صورت اگر سر سفره عقد احساساتی شدید می توانید با خیال راحت چند قطره اشک بریزید.

۲- از آرایشگرتان بخواهید برای شما از رژ لب های طولانی مدت که دارای مرطوب کننده است استفاده کند، البته رژ های طولانی مدت به هر صورت لب را خشک می کند بنابراین طی عروسی دو یا سه بار روی لب های تان مرطوب کننده بزنید تا درخشش لب های تان از بین نرود.

کدام تاج عروس را انتخاب کنید

اول از همه بلندی و کوتاهی تاج باید باتوجه به قد عروس و داماد انتخاب شود. مثلا وقتی قد دامادی نسبتا قدی کوتاه دارد عروس خانم نباید تاج بلندی انتخاب کند که قدش بلندتر از داماد جلوه کند؛ اما به غیر از قد نوع آرایش موها و اندام باید در انتخاب تاج درنظر گرفته شوند.

تاج های بلند : برای صورت های گرد و درشت همچنین  بهتر است این تاج ها روی شینیون های کلاسیک و کشیده کار شوند.

تاج های کوتاه و خوابیده : اگر صورتی کشیده دارید سراغ این نوع تاج ها بروید البته یادتان باشد که از آرایشگرتان بخواهید موهای تان را طوری آرایش کند که قسمتی از موها در کناره های سر قرار بگیرد. همچنین شینیون کلاسیک می تواند زیبایی شما را چند برابر کند.

تاج های ژله ای : این نوع تاج ها معمولا فانتزی تر هستند بنابراین آرایش موها هم نباید کلاسیک باشد. اگر می خواهید از چنین تاجی استفاده کنید از آرایشگرتان بخواهید موهای تان را شینیون باز کند یا از مدل های فر و شلوغ استفاده کند.

mento w mento

بهترین لباس برای جشن عروسی

عنوان : بهترین لباس برای جشن عروسی

 شما میتوانید با استفاده از تکنیک های شیک پوشی در مراسم عروسی بهترین لباس را برای مجالس عروسی انتخاب کنید.

آیا شما هم از آن دسته خانم هایی هستید که کمد لباستان پر از لباس هایی است که از هیچ کدامشان راضی نیستید و همیشه حس می کنید چیزی برای پوشیدن ندارید؟ با آنکه بسیاری از ما در مورد اکثر چیزهای زندگی مان بسیار مرتب و منظم هستیم، ولی وقتی نوبت به خریدن لباس و پوشش می رسد، احساساتی عمل می کنیم. وقتی چیز خوب و زیبایی پشت ویترین می بینیم، وسوسه می شویم و آن را می خریم بدون اینکه فکر کنیم آیا این با عناصر دیگر کمد لباسمان همخوانی دارد یا نه. رمز اینکه همیشه خوب به نظر برسید، این است که کمدتان پر از چیزهایی باشد که به هم می آیند و با گذشت زمان و عوض شدن مد، کهنه نمی شوند.

به این فکر کنید که چه رنگ و استایلی به نوع بدن شما می آید و همیشه سعی کنید بهترین جنس ممکن را بخرید. چون یک دست شلوار مشکی خوب و خوش دوخت، بهتر از پنج دست شلوار متوسط است.

لباس یک دست مشکی برای عروسی زیاد مناسب نیست. رنگهای مجلسی مانند سبزآبی و فیروزه ای یا پارچه های طرح دار بسیار زیبا هستند. از رنگ سفید هم دوری کنید. این رنگ فقط و فقط مختص عروس است.
مرکز توجه باشید

از یک تکه بسیار زیبا و خیره کننده در پوشش تان استفاده کنید خواه کفش شما یا یک تکه جواهرتان باشد. اگر لباس سنگین و کارشده ای پوشیده اید یا رنگ لباستان بسیار جذاب است، طلا و جواهر کمتری بیندازید.
در مراسم عروسی کفشهای تخت نپوشید

پاشنه های کفش در مراسم عروسی نکته بسیار قابل توجهی است. اما کفشهای تخت و بدون پاشنه برای لباسهای رسمی و چنین مراسمی مناسب نیست.

در زیر به عناصر استایل و شیک پوشی  که به مد روز و زمان وابسته نیستند و هر خانمی باید آنها را در کمد لباسش داشته باشد:

پیراهن مشکی کوتاه (LBD):

وقتی نوبت به انتخاب بهترین پیراهن مشکی کوتاه یا همان LBD می رسد باید پیراهنی را انتخاب کنید که کوتاه باشد، ولی نه خیلی کوتاه و روی تنتان بنشیند. طوری که وقتی آن را می پوشید راحت باشید و زیبا به نظر برسید.

کفش تخت باله:

وقتی دلتان می خواهد از کفش های پاشنه بلند رها خلاص شوید و به پاهایتان استراحت بدهید، کفش باله انتخاب مناسب و شیکی است. این کفش ها به مد و زمان ربطی ندارند و تقریباً با هر لباسی خوب ست می شوند. سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که وقتی راه می روید از پایتان درنیاید و درست اندازه پایتان باشد.

بلوز سفید:

بلوز سفید و تمیز همیشه ما را باطراوت نشان می دهد و تقریباً با همه چیز می آید. می توانید آن را با دامن کوتاه تنگ و کفش پاشنه بلند بپوشید یا آن را با شلوار جین بپوشید و تیپی معمولی بزنید.

شلوار جین:

سعی کنید بهترین جین به رنگ های تیره یا معمولی را انتخاب کنید. گاهی داشتن یک شلوار جین هم کفایت می کند به شرطی که کاملاً اندازه شما باشد و دوست داشته باشید هر روز آن را بپوشید.

mento w mento

عنوان : نکته های مهم در سفارش طلای عروس

عنوان : نکته های مهم در تهیه طلای عروس


نکات مهم در خرید طلای عروس به شما عروس و داماد جوان در این خرید مهم عروسی کمک بسیار زیادی میکند.

خریدهای جورواجور قبل از عروسی یه قسمت مهم داره،خرید سرویس طلا برا عروس خانم،خریدی گران قیمت و مهم که اگر به نکات زیر توجه کنید حتما خرید عالی خواهید داشت.
اتحادیه طلا فروشان معمولا سالی دو بار دقت ترازوهای طلا فروشی‌ها را اندازه می‌گیرد. برای اطمینان می توانید طلایتان را در مغازه دیگری هم وزن کنید. سازمان ملی استاندارد نیز به تولیدکنندگان طلا کدی اختصاص داده است که طلای ساخته شده را از طریق کد سازنده قابل رهگیری می کند. در عین حال اگر فردی به عیار طلای خریداری شده شک کند می‌تواند به همراه اصل جنس و فاکتور خرید آن به اتحادیه طلا و جواهر مراجعه کند و واحد فروشنده باید پاسخگو باشد.

همچنین سازمان ملی استاندارد هر ماه یک‌بار به طلا فروشیها مراجعه کرده و یک نمونه از اجناس را به آزمایش می‌برد. در صورتی که عیار جنس طلای آزمایش شده پایین باشد، طلافروش و شرکت سازنده باید پاسخگو باشند. از سوی دیگر، ترازوهای طلافروشی‌ها دیجیتالی بوده و از طریق سازمان ملی استاندارد کنترل شده است و امکان خطا در آنها وجود ندارد. با این حال سالی یک‌بارترازوها توسط اتحادیه طلا و جواهر و سالی دو بار توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد بازبینی و کنترل می‌شود. بهتر است برای خرید طلا به بازار بزرگ تهران یا بازار تجریش مراجعه کنید تا هم تنوع زیادی در انتخاب داشته باشید و هم بتوانید از چند جا قیمت بگیرید و مناسب ترین حلقه و سرویس را انتخاب کنید.

نکات انتخاب جواهر اصل هم تا حدودی مثل طلاست، یعنی هم نمی‌توان از روش خاصی فهمید و باید طبق فاکتور به فروشنده اعتماد کرد چرا که در غیر این‌ صورت جواهر فروش مسئول است. بهترین راسته برای خریدن جواهر راسته خیابان کریم خان زند است اما اگر خودتان مغازه ای را سراغ دارید که قابل اعتماد است، می توانید به آن مراجعه کنید. این یک قانون کلی است اما در کنار این قانون که به ما می‌گوید قدرت تشخیص جواهر توسط ما سخت است و نیاز به تجربه دارد، یک نکته می تواند به ما کمک کند این است که: ساده‌‌ترین راه تشخیص‌ برلیان‌ اصل‌ و شبه‌ برلیان‌، اندازه‌‌گیری‌ ضریب‌ شکست‌ نور به‌ وسیله‌ دستگاه‌ است. یکی‌ از شبه‌ الماس‌‌ها زیرکن (ZIRCON) نام‌ دارد که‌ یک‌ کانی‌ طبیعی‌ است‌ به ‌رنگ‌ بلور الماس؛ و دیگری‌ موسونایت (MOISSONITE) است‌ که‌ در سال‌ 1997 میلادی‌ ساخته‌ شده‌ و از نظر وزن‌ مخصوص‌ و ضریب‌ شکست‌ نور بسیار به‌ الماس‌ نزدیک‌ است.
ساده‌ترین راه برای این که دست دوم بودن طلا را تشخیص بدهید، یک نگاه به ظاهر آن، به خصوص به قفل و بندی است که در آن به کار رفته است. در طلای دست دوم، این قسمت‌ها در مقایسه با بخش‌های دیگر، کمتر براق هستند و به خاطر استفاده‌هایی که از طلا شده، خش‌هایی هم در این بخش‌ها دیده می‌شود

طلای دست دوم را از قفل آن بشناسید. بازار طلاهای دست دوم مدت‌هاست که داغ است؛ تشخیص طلای دست اول از دست دوم، شاید تا حدودی مشکل باشد. ساده‌ترین راه برای این که دست دوم بودن طلا را تشخیص بدهید، یک نگاه به ظاهر آن، به خصوص به قفل و بندی است که در آن به کار رفته است. در طلای دست دوم، این قسمت‌ها در مقایسه با بخش‌های دیگر، کمتر براق هستند و به خاطر استفاده‌هایی که از طلا شده، خش‌هایی هم در این بخش‌ها دیده می‌شود

mento w mento

چه روشهایی برای جوان کردن صورت با آرایش است؟

عنوان : چه راهکارهایی برای جوان کردن صورت با آرایش است؟

نکات آرایشی برای جوانتر شدن چهره به خانم ها در زیباتر شدن و داشتن آرایش چهره زیبا و صورت جوان و شاداب کمک میکند.

همه ما به دنبال راهی برای یافتن سرچشمه جوانی هستیم حتی اگر این راه استفاده از انواع و اقسام لوازم‌آرایش‌ها باشد. یک نکته مشخص است و آن اینکه، بعد از تمام شدن سنین نوجوانی هیچ‌کدام از ما برای بالاتر رفتن سن آرایش نمی‌کنیم اما گاهی اوقات اشتباهات آرایشی ناخودآگاه ما را مسن‌تر نشان می‌دهد.

برای اینکه اشتباهاتمان را متوجه شویم و راهکار تصحیح آن‌ها را یاد بگیریم، با چند کارشناس صحبت کردیم و بهترین توصیه‌ها را در اینجا گردآوری کردیم پس بیایید نگاهی به آن‌ها بیندازیم.

داخل چشم را سفید کنید

برای بازتر و جوان‌تر کردن چشم‌ها، درون چشم را یک سرمه مدادی سفید بکشید. این توصیه آرایشگر مدل‌های لانکوم است که می‌گوید: یک مداد سفید مثل لانکوم کمی به چشم بُعد می‌دهد و روی مژه‌های پایینی ردّی باقی می‌گذارد که نگاه معصومانه جوانی را زنده می‌کند.

مژه‌ها را برجسته کنید

از طرف دیگر، می‌توانید یک خط سیاه پشت مژه‌هایتان بکشید تا آن‌ها را برجسته‌تر کند. کریستوفر باکل آرایشگر می‌گوید: قبل از اینکه ریمل بزنید، از یک خط چشم کرمی با قلم‌موی نوک‌تیز مثل خط چشم مشکی مک استفاده کنید تا ریشه مژه‌ها را پرتر نشان دهید. مژه‌های پر و مشکی می‌تواند شمارا جوان‌تر نشان دهد بدون اینکه آرایش زیاد و زننده‌ای داشته باشید.

 

همه ایراد ها را با چند خط از بین ببرید

لب نسبت به چهره کوچک است و لب بالا با لب پایین فرق دارد و پشت لب بلند است: لبی را که کوچک تر است باید بزرگ تر کنیم در نتیجه شکاف یا هفت لب بالا را اضافه کرده و پشت لب را سایه تیره می زنیم.

افرادی که شکاف لب دارند ولی حجم لب آنها کوچک است (دهن گشاد است ولی لب کوچک) باید از اطراف به لب اضافه کنیم.

افرادی که لب هایشان گوشه های افتاده دارد: گوشه لب بالا را که افتادگی دارد پر می کنیم و گوشه های پایین را با سایه روشن پر می کنیم.

افرادی که لب های نازک و قیطانی و بدون حجم دارند: ابتدا کل لب را فون می زنیم سپس بر اساس خود لب به لب بالا و پایین اضافه می کنیم.

افرادی که لب بالای آنها با لب پایین شان فرق می کند: از دو رنگ رژ لب استفاده می کنیم. لبی که کوچک است از رژ لب تیره و لبی که بزرگ است از رژ لب روشن استفاده می کنیم، رنگ ها در یک تن باشند.

رنگ طلایی را امتحان کنید

رنگ‌های روشن همیشه چهره را جوان‌تر می‌کنند. حتی اگر آرایش دودی و تیره دوست دارید، روی مرکز پلکتان یک سایه طلایی یا حتی روشن‌تر بزنید. لینتر می‌گوید: این کار چشم‌ها را باز می‌کند اما به آرایش دودی لطمه‌ای نمی‌زند. برای این کار می‌توانید از سایه طلایی میک‌آپ فور اور یا سایه پلاتینی لائورا مرسیه استفاده کنید.

mento w mento

راههای سفارش گل آرایی جشن عروسی

عنوان : راههای انتخاب گل آرایی جشن عروسی

تکنیک های انتخاب گل آرایی مراسم عروسی از مهمترین نکاتی است که برای برگزاری مراسم عروسی باید به آن توجه کنید.

معمولا زوج ها هنگام عروسی به موارد بسیاری از جمله محل برگزاری ، لباس عروس و کت و شلوار ، مهمان ها  و ... تمرکز میکنند و در قریب به اتفاق موارد گل ها – دسته گل عروس ، گل روی میزها و ... – نادیده گرفته می شوند . و زمانی که تصمیم به دیزاین فضای سالن و یا خرید دسته گل عروسی مطابق خواسته شان میرسند دچار شوک میشوند. ورودی های سالن و راهروهای اصلی جزئی از مهمترین قسمت های مورد علاقه ی زوجین برای زدن گل هاست ، به انضمام سر میزها و ده ها جای  دیگر که شاید از دیدگاه بیرونی حتی دیده نشود . ما به شما پیشنهاد میکنیم که در این مواقع از یک طراح استفاده کنید . مطمئن باشید همکاری با یک طراح با حفظ انتظارات شما تا حد زیادی در هزینه های شما صرفه جویی میکند .

استفاده آشفته از گل ها
اینکه شما در عروسیتان به دنبال خلق شبی رویایی باشید کاملا طبیعی و ارزشمند است . ماندگار کردن شبی عالی و فوق العاده انتظار تمامی اطرافیان شما از شماست . اما ما به شما پیشنهاد میکنیم که بصورت آشفته از گل ها استفاده نکنید . شما میتوانید برای مثال از یک لوستر زیبای سقفی استفاده کنید

در انتخاب ها سرسخت هستند
بسیاری از عروس خانم ها به یک گل خاص علاقه مندند و تمام تلاش خود را میکنند تا این گل خاص را در دسته گل خود استفاده کنند . ما به شما پیشنهاد میکنیم که انتخاب دسته گل را به پیشنهادات گلفروش بسپارید . این مردان و زنان هنرمند قطعا بهتر از شما بازارگل و ترکیب گل ها را میشناسند . آنها تلاش دارند که چیزی منحصر به شما و خاص رابرایتان تدارک ببینند.

دیر سفارش دادن گل ها
گل ها ممکنه از هر جایی سفارش داده بشن از این سر کشور تا اون سر کشور. پس اگه گلی را سفارش دادید که محل رشدش از محل زندگی شما خیلی دوره نباید انتظار داشته باشید که به موقع به شما برسد. در کل بهتر است که گل ها را از ۶ هفته قبل رزرو کنید تا از همه چیز مطمئن بشید. اگه دیر تر از این اقدام کنید یا گل های مورد نظرتون را از دست میدید یا هزنه ی زیادی بباتش ازتون گرفته میشه.

سفارش دسته گل خیلی بزرگ
اکثر عروس خانم ها فکر میکنند که وقتی ای دسته گل وسط باشه، هرچی بزرگتر بهتره. در حالی که دسته گل خیلی بزرگ فقط باعث میشه که جلوه ی لباسشون از بین بره. آیا واقعا میخواید یک چیز خیلی بزرگ که زیبایی لباس عروس را از بین برده و خیلی سنگینه را با خودتون این ور و اون ور ببرید؟؟؟ بهتره قبل از سفارش از دسته گل به زیبایی و راحتیه خودتون هم فکر کنید.

در نظر نگرفتن رومیزی
چیزی که خیلی از زوج ها در نظر نمیگیرند اون چیزیه که زیر دسته گل مهمون ها قرار میگیره. رو میزی نه تنها باعث جلوه ی بیشتر دسته گل میشه بلکه اونا را کامل میکنه. راجع به این قضیه خوب فکر کنید و چیزی را که با سلیقه ی شما جور است را انتخاب کنید.

mento w mento

تاثیر کراتین کردن در صاف کردن موها

عنوان : اثر کراتین کردن در صاف کردن موها

تاثیر کراتین کردن در صاف کردن موها به شما در مورد صاف کردن موهای وز و فردار خود و استفاده از کراتینه کردن موها کمک می کند.

چند سالی است که کراتینه کردن موها بازار آرایشگاه ها را حسابی گرم کرده و این روزهای پیش از عید هم این بازار گرم تر شده است چرا که همه دوست دارند نوروز زیباتر از همیشه جلوه کنند، البته تعریف های آرایشگر از کراتینه و تاثیراتی مثل ترمیم و نرمی و صافی موها هم آنقدر جذاب و دلپذیر است که هر فردی را وسوسه می کند هرچند هزینه بالای آن، این وسوسه را کمرنگ می کند، اما آیا واقعا کراتینه موها را مثل روز اول سالم و ابریشمی می سازد؟ هنگام کراتینه کردن موها، محلولی روی موها استعمال می شود که کراتین با موها ممزوج شده و آسیب های کوتیکول مو ترمیم می شود.

موضوع کراتینه کردن مو مورد تایید نیست و توصیه نمی شود چون باعث آسیب رسیدن به ساقه مو و خشکی و شکنندگی و ریزش بعدی موها می شود. به نظر نمی رسد هیچ متخصص پوستی این کار را انجام دهد و مطمئنا نیز به مراکزی که این کارها را انجام می دهند نمی توان اطمینان داشت.


هر نوع خاصی از کراتینه کردن موها با خطراتی همراه است و مشتری های کراتینه کردن مو باید با این خطرات بالقوه آشنایی داشته باشند و سپس آگاهانه این کار را برای صاف و براق کردن موها انتخاب کنند. کراتین یک پروتئین اساسی است که در بدن پستانداران یافت می شود و معمولا در مو، پشم، شاخ ها و ناخن ها وجود دارد.

کراتینه کردن برای چه کسانی مناسب است؟
به طور کلی دو نوع کراتینه وجود دارد . یک نوع کراتینه فقط موهای آسیب دیده ناشی از دکلره و سایر مواد شیمیایی را احیاء می کند. این نوع کراتینه بسته به میزان آسیب دیدگی مو معمولا باید در چند نوبت انجام شود تا عمل احیاء به خوبی انجام شود .این نوع کراتینه مانند ویتامینه کردن می باشد و البته اثر آن از ویتامینه محسوس تر می باشد. نوع دیگری از کراتینه وجود دارد که علاوه بر احیاء موهای سوخته و آسیب دیده ، خاصیت صاف کنندگی نیز دارد. به این نوع کراتینه اصطلاحا کراتینه برزیلی و گاهی نانوکراتین نیز گفته می شود. اگر شما تنها می خواهید آسیب دیدگی موهای خود را رفع کنید و خواهان موهای صاف و لخت نیستید کراتینه نوع اول یعنی کراتینه احیاء گزینه مناسب شما می باشد. اما اگر خواهان احیاء مو به علاوه صاف و ابریشمی کردن آن می باشید ، کراتین برزیلی انتخاب مناسب شما خواهد بود .

آیا کراتینه موهای آسیب دیده در اثر حرارت را نیز احیا می کند؟
اگر این آسیب جزئی و در حد خشک و شکننده شدن مو باشد کراتینه می تواند آن را بهبود دهد اما سوختگی شدید در اثر حرارت معمولا با کراتین بهبود نمی یابد. کراتین بیشتر برای سوختگی مو در اثر مواد شیمیایی مفید می باشد.

نتایج درمان های کراتینه کردن مو بین استفاده کننده ها متفاوت است. در بعضی ها همان انتظاری که از قبل دارند، برآورده می شود و ماه ها موها ی شان صاف و لخت باقی می ماند ولی در بعضی دیگر رضایت مندی کمتر است و فقط تا چند هفته موها به حالت اولیه باقی می ماند. بسیاری از افراد نگران کاربرد فرمالدئید در فرآورده های کراتینه کردن موها هستند و تصمیم می گیرند در مراتب بعد از فرآورده های فاقد فرمالدئید استفاده کنند. حقیقت این است که هر چند تب کراتینه کردن موها در سالن زیبایی و آرایشگاه ها بالا گرفته اما افراد باید از خطرات آن آگاه باشند.

mento w mento

تکنیک های انتخاب کت و شلوار داماد

عنوان : تکنیک های انتخاب کت و شلوار داماد

تکنیک های انتخاب کت و شلوار داماد به داماد های جوان در انتخاب بهترین و مناسب ترین کت و شلوار دامادی کمک زیادی می کند.

بسیاری از ما تصور می‌کنیم همین که داماد به بوتیکی برود، یک رنگ برای کت و شلوارش انتخاب کرده و فقط یکبار کت انتخابی‌اش را در اتاق پرو تن کند، خوش‌تیپ ترین داماد دنیا می‌شود. با این حال توجه کنید که عروس خانم با آن لباس سفید و پر از نقش و نگارهای ظریفش را می‌توان با یک نظر در جشن پیدا کرد اما در مورد آقایان قضیه فرق دارد. در جشن عروسی کلی مرد حضور دارند که کت‌و‌شلوار پوشیده‌اند و حتی ممکن است رنگ کت و شلوارشان هم با کت و شلوار داماد مشابه باشد. پس آقاداماد باید یک وجه تمایزی با آنها داشته باشد و باید هنگام انتخاب کت و شلوار عروسی‌اش به نکات مهمی توجه کند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

دامادها از چه زمانی کت و شلوار پوشیدند؟
در زمان‌های گذشته مردها آنقدر درگیر دامداری و کشاورزی بودند که کمتر دامادی در عروسی لباس رسمی می‌پوشید چه برسد به کت و شلوار. در سال‌های ۱۷۰۰ پوشیدن لباس رسمی فقط مختص اشراف و نجبا بود. قرن ۱۹ ام که فرا رسید یکی از خوش‌تیپ‌ترین مردان آن زمان به نام گریسوالد لوریلارد، پایین کت بلندش را تا کرد و کتی کوتاه درست کرد. این کت از بدترین نوع پشم دوخته شده بود و هیچ جیبی هم نداشت. اما این مرد با این کت به یک مهمانی رسمی رفت. در سال ۱۹۳۰ شرکت مارلیس و رودولفکر اولین بازار فروش کت‌های کوتاه امروزی را به دست گرفتند؛ یک کت دوخت این شرکت ۱۶ دلار قیمت داشت.

اگر درشت اندامید...
اگر بدن‌تان تنومند است باید کتی با یقه آرشال بگیرید. دو لبه پایینی چنین کت‌هایی معمولا روی هم قرار نمی‌گیرد. در ضمن دقت کنید که قد کت برای قامت شما مناسب باشد و همچنین بتوانید دست‌های‌تان را به راحتی در هر دو طرف تکان دهید. انتهای قد کت باید با سرانگشتان شما هم سطح باشد. اگر صورت عریض یا گردن پهنی دارید به کراوات و یقه لباستان هم توجه کنید که خیلی تنگ و بسته نباشد درغیر اینصورت به نظر می‌رسد که می‌خواهند شما را خفه کنند. به هیچ وجه کت‌های دولبه و 6 دکمه را نخرید زیرا شما را گنده و بد هیکل نشان می‌دهد.
کت سه دکمه یک گزینه عالی برای مردان بلندتر از1.8 متراست. این دکمه ها باعث می شود که عرض سینه زیاد شود و درضمن باعث می شود که شما در عین راحتی شیک و رسمی به نظر آیید

نقش مهم دکمه در زیبایی کت
دکمه ها می توانند تن پوش عروسی شما را جلوه دیگری بدهند. تعداد دکمه ها و باز و بسته بودن آنها همه در ظاهر شما در شب دامادی موثرند.


کت سه دکمه
کت سه دکمه یک گزینه عالی برای مردان بلندتر از1.8 متراست. این دکمه ها باعث می شود که عرض سینه زیاد شود و درضمن باعث می شود که شما در عین راحتی شیک و رسمی به نظر آیید.
کت سه دکمه از مدهای دهه 60 بوده که اخیراُ بیشتر طراحان برای مدل های پاییز 2009 آن را دوباره احیا کرده اند اگرچه که نمی توانند به استفاده از کت های دو دکمه پایان دهند ولی به‌هرحال پوشیدن کت سه دکمه شما را شخصی پیرو مد نشان می دهد. شما بهتر است دو دکمه از سه دکمه را ببندید. از جهتی چون یقه کت سه دکمه معمولا کوتاهتر از دو دکمه است برای اعتماد به نفس بیشتر و اینکه تناسب در ظاهر شما حفظ شود می توانید فقط دکمه وسط را ببندید. همچنین از بستن سه دکمه با هم خودداری کنید زیرا به شما ظاهری سخت و خشک می دهد. در هر صورت دکمه ها را طوری ببندید که از چین خوردگی و یا کشیدگی کت جلوگیری شود و اگر هم اصرار به بستن دکمه ها دارید دو دکمه بالا را می بندید.

 

کت دو دکمه
اگر شما دارای نیم تنه نامتناسبی دارید با پوشیدن کت دو دکمه می توانید آن را پنهان کنید. کت دو دکمه بادوام و کلاسیک است. در هنگام پوشیدن کت دو دکمه فقط باید دکمه اول را ببندید. اغلب کت های دودکمه مدرن به گونه ای طراحی شده اند که بین کت دو دکمه و سه دکمه قرار می گیرند. مدلهای امروزی می توانند کمی زیباتر باشند. شما در موقع خرید کت دو دکمه حتماُ باید به نحوه قرارگیری دکمه ها توجه کنید زیرا در راحتی شما موثرند.

 

کت تک دکمه
کت تک دکمه برای مردان لاغر اندامی که می خواهند شیک به نظر برسند بسیار مناسب است. البته اگر شما چند کت دو دکمه و سه دکمه داشته باشی به جز گاهی اوقات کت یک دکمه نمی پوشید.
این کت برای دامادهایی که می خواهند اسپرت تر به نظر برسند بسیار مناسب است. موقع عکس گرفتن یا در سالن، وقتی ایستاده اید حتما دکمه کت را ببندید و وقتی نشسته اید آن را باز کنید. در غیر این صورت شما ظاهر خوشایندی نخواهید داشت.

mento w mento

نکات ویژه در مورد رزرو آتلیه و عکاسی عروسی

عنوان : نکات جالب در مورد رزرو آتلیه و عکاسی عروسی

نکات مهم در مورد انتخاب آتلیه و عکاسی عروسی به عروس و داماد در انتخاب بهترین آتلیه عروس برای مراسم عروسی کمک میکند.

انتخاب آتلیه عروس یکی از مهم ترین قسمت های برنامه ریزی عروسی است. تقریبا تنها چیزی که از عروسی شما باقی می ماند، عکس ها و فیلم ها است. حتی تصور اینکه بعد از برگزاری موفقیت آمیز و پرخرج جشن، عکس ها و فیلم ها خراب شده باشند و یا کیفیت لازم را نداشته باشند، ویرانگر است.

در اینجا نکات اساسی را که به شما در انتخاب موسسه عکاسی و فیلمبرداری مناسب کمک می کنند ذکر می کنیم.


سطح تجربه تیم عکاسی و فیلمبرداری را محک بزنید.
مهم ترین شاخصه آتلیه عروس، تجربه آنهاست. عروسی شما یک بار اتفاق می افتد، بنابراین جایی برای تمرین عکاسی و آزمون و خطا نیست! جشن شما پر از لحظه هایی است که فقط یک بار اتفاق می افتند. عکاس و فیلمبردار شما باید کوله باری از تجربه داشته باشد تا لحظات ناب را شکار کند و همه اتفاقات زیبا و ناب را ثبت کند. تیم عکاسی و فیلمبرداری باید سرشار از ایده های نو برای عکاسی و فیلمبرداری باشد و شما را در موقعیت های مختلف قرار داده و لحظات زیبا را ثبت کند.

سن و سال، تاریخ صدور مجوز موسسه، معرفی دوستان و آشنایان قبلی که از خدمات آنها استفاده کرده اند، دیدن نمونه کارها و... همگی می توانند به شما کمک کنند تا سطح تجربه موسسه عکاسی و فیلمبرداری مجالس را محک بزنید.

کمیت و کیفیت عکس های عروسی :
فراموش نکنید که تعداد کمی عکس با کیفیت بهتر از هزاران عکس بی معنی و بدون کیفیت است . هیچ ارزانی بی حکمت نیست و هیچ گرانی ای نیز دلیل مرغوب بودن نیست. پس برای انتخاب عکاس آتلیه عروس با معیارهای اساسی و درست اقدام کنید.

روش های صرفه جویی در هزینه های عکاسی عروسی :
نرخ عکاسان حرفه ای عروسی معمولا گران است و برای عکاسی در طول مراسم عروسی تان که دیگر نیازی به نورپردازی و فیگورهای عکاس تان پیدا نمی کنید می توانید ازیک عکاس معمولی تر بهره ببرید . بدین ترتیب که بعد از عکاسی باغ ، آتلیه و عکس های سفره عقد که با یک عکاس حرفه ای انجام می دهید ، می توانید ادامه ی مراسم تان را که می خواهید با خاله ، عمه و ... عکس های یادگاری بگیرید ، با عکاس یا اشخاص دیگری پیش ببرید .

عکاسی های حرفه ای عروسی معمولا برای فرستادن عکاس شان به مراسم تان پولی دریافت نمی کنند . اما برای چاپ آن ها شما مجبورید به آن ها پول بپردازید در حالی که اگر این کار را یکی از آشنایان تان انجام دهد دیگر متحمل هزینه نمی شوید . البته اگر بخواهید محکم کاری کنید می توانید هم از عکاس آتلیه تان بخواهید که به مراسم تان بیاید و هم از دوست تان بخواهید تا از شما عکاسی کند در این صورت هزینه تان نیز نصف می شود.

به محل دفتر موسسه دقت کنید.
بله، درست فهمیدید. منظور دقیقا محل دفتر موسسه عکاسی و فیلمبرداری است. اعتبار موسسه را می توانید از محل دفتر موسسه دریابید. تفاوت زیادی است بین یک موسسه که در طبقه دهم یک برج تجاری نوساز، دفتری کوچک و خلوت دارد، با موسسه ای که دفتری قدیمی در یک محله معتبر دارد و مشخص است که سال هاست در همین مکان به کسب و کار مشغول است. تازه کار ها و بی تجربه ها معمولا سراغ دفترهای آپارتمانی در طبقات بالایی برج ها و مجتمع های تجاری می روند، چرا که هنوز بودجه لازم برای تاسیس یک دفتر را ندارند. در حالی که قدیمی تر ها و با تجربه ها در دفتر قدیمی خود، سال هاست که با کسب و کار مشغول هستند و مشتریان زیادی به محل آنها رفت و آمد می کنند. این شاخص مهمی در انتخاب تیم عکاسی و فیلمبرداری مجالس عروسی شماست.

mento w mento

وظایف ساقدوش در مراسم عروسی

عنوان : مسئولیتهای ساقدوش در عروسی چیست؟

انتخاب ساقدوش برای عروس و داماد از نکاتی است که باید در برگزاری مراسم عروسی به آن توجه داشت. برای اینکه ساقدوش عروس یا ساقدوش داماد باشید باید با وظایف ساقدوش در مراسم عروسی آشنایی داشته باشید. کلمه ی ساقدوش ریشه در فرهنگ مردم آذربایجان ایران دارد و معمولا واژه ی سولدوش نیز به همراه آن می آید . ساقدوش و سولدوش دو مردی هستند که رابطه ی خویشاوندی نزدیکی ( مثل برادر ) نسبت به داماد دارند و در مراسم عروسی سمت راست و چپ او ایستاده و او را در طول مراسم عروسی همراهی می کنند . اما در فرهنگ غربی این موضوع کمی متفاوت است و عروس ها هم ساقدوش دارند که قوانین خاصی برای این موضوع باید رعایت شود . اگر دوست دارید ساقدوش داشته باشید باید بدانید که معمولا دختر خانم ها و آقا پسرهایی که مجرد باشند می توانند ساقدوش عروس و داماد شوند . در ادامه به تعدادی از وظایف و خط قرمز های همراهان ساقدوش ها خواهیم پرداخت.


کادو فراموش نشود

حتی اگر به عنوان همراه ساقدوش نیز وارد مهمانی می شوید باز هم مهمان هستید و عروس داماد برای بودن شما در مراسم هزینه کرده اند. پس بهتر است این هزینه و امکان حضور را با هدیه ای و یا سبد گلی پاسخ دهید.

 

گوشی خود را سایلنت کنید

به عنوان همراه ساقدوش معمولا در قسمت های مهم عروسی نیز حضور دارید . پس دقت کنید که در طی مراسم هایی مانند عقد گوشی خود را سایلنت نمایید. صدای پیامک و یا حتی صحبت کردن شما نسبت به دیگر مهمانها زشتتر دیده می شود.

 

به هیچ وجه به عروس درباره مشکلات به وجود آمده چیزی نگویید.

عروس در روز های آخر و به خصوص در روز عروسی با لیستی بلند بالا از مسائل و کارهایی که باید انجام دهد روبروست و مشکلاتی از قبیل لباس های ساقدوش ها و نبودن یکی از آنها سر موقع مسائلی است که خودتان باید حل کنید و به خاطر داشته باشید که باید تحت هر شرایطی حل شوند

 

تحت هر شرایطی باید خوش اخلاق و پر انرژی باشید.

یکی از مهمترین وظایف شما ایجاد فضایی دوستانه و آرام برای عروس است بنابراین هرگونه مشکل، بداخلاقی، ناراحتی و یا درگیری را باید از دید عروس مخفی نگه دارید و از برخورد تند عروس ناراحت نشوید.

با توجه به فشارهای روز عروسی حتی بین صمیمی ترین دوستان که سالهاست با یکدیگر بحث و جدل نداشته اند ممکن است اختلافی به وجود آید. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که حرفها را جدی نگرفته و آنها را شخصی برداشت نکنید.

mento w mento

ایده هایی راجع به عکسهای عروسی

عنوان : پیشنهاداتی دررابطه با عکسهای عروسی

عکس عروسی و آتلیه عروس از مهمترین مواردی است که بعد از برگزاری مراسم عروسی برای عروس و داماد به یادگار می ماند. چند سال که می‌گذرد دیگر کسی یادش نمی‌آید شب عروسی شما شام چه خورده یا پذیرایی . تنها چیزی که از مهم‌ترین شب زندگی‌‌تان به یادگار می‌ماند و می‌توانید آن را به بچه‌ها و حتی نوه و نتیجه‌های‌تان هم نشان دهید، عکسهای آتلیه عروس – باغ  و فیلمبرداری مراسم عروسی است. قبل از هر کاری باید تحقیق کنید که بهترین آتلیه عروس یا استودیو فیلمبرداری و عکاسی عروس کدام است. جایی که منصف باشد، کار هنری انجام دهد و یادگار خوبی از روز عروسی برای شما بگذارد. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که همیشه آتلیه های عروس معروف بهترین نیستند. گاهی آتلیه های عروس تازه کار هم خدمات خلاقانه تر و بهتری ارائه می دهند و هم قیمت ارزان تری دارند چون می خواهند زودتر مشتری شان را پیدا کنند پس با شما راه می آیند.

بعضی از تالارهای عروسی این قانون را وضع کرده اند که فقط از آتلیه عروس طرف قرار داد با خودشان استفاده کنید و به جز این عکاسان ، موسسه یا آتلیه عروس دیگر اجازه ورود به سالن را ندارد . در این وضعیت یا باید تالارتان را عوض کنید یا تسلیم قانون تالار شوید . البته راه سوم این است که عکاسی آتلیه ای را در دو قسمت انجام دهید.  بخش خارج از تالار را به آتلیه عروس مورد نظر خود بسپارید و بخش داخل تالار را به آتلیه عروس طرف قرارداد با تالار.

  عکسهای آتلیه عروس باید حداقل روتوش را داشته باشند

وقتی دارید آلبوم و نمونه کار عکاسی آتلی عروس را می‌بینید توجه کنید عکس‌ها روتوش زیادی نداشته باشد. خیلی از عکاس‌ها اشکالات عکاسی‌شان را با روتوش زیاد می‌پوشانند اما روتوش، چهره شما را مصنوعی و از حالت طبیعی خارج می‌کند و توی ذوق‌تان می‌خورد. علاوه‌بر این سعی کنید مکان آتلیه عروس نزدیک محل برگزاری عروسی یا آرایشگاه باشد تا وقت کمتری را در مسیر رفت‌وآمد از دست بدهید.

 

سراغ تولیدکننده ها بروید نه واسطه ها

سعی کنید سراغ موسسه هایی بروید که تولیدکننده هستند. یعنی تمامی مراحل کار از تهیه عکس و فیلم خام گرفته تا تدوین، مونتاژ و... را خودشان انجام می دهند. واسطه ها فقط نقش دلال را بازی می کنند؛ کار عکاسی و فیلمبرداری را یک تیم دیگر انجام می دهد، مونتاژ و تدوین و... را تیم بعدی و چاپ و آماده سازی نهایی را تیم دیگر. دلال ها در این میان فقط نقش هماهنگ کننده را دارند. کیفیت کار یکنواخت نیست و ممکن است امنیت عکس ها و فیلم های جشن شما نیز رعایت نشود.تولیدکننده ها معمولا مجوز تولیدی دارند و کلیه مراحل کار را در موسسه خود انجام می دهند. می توانید از مدیر موسسه بخواهید مجوز خود و حتی اتاق های مونتاژ و تدوین کارها را به شما نشان دهد.

بستن قرارداد آتلیه عروسی

قرارداد، تنها مرجعی است که در هنگام بروز اختلافات می تواند به کمک شما بیاید. کلیه جزئیات توافق شده را در قرارداد آتلیه ذکر کنید. از زمان حضور عکاس و فیلمبردار آتلیه عروس در محل برگزای جشن عروسی گرفته تا مبالغ اضافه کاری، تحویل دادنیهای اصلی، مراحل فیلم برداری ، عکاسی و خلاصه هر آنچه که در صحبت های شفاهی مطرح می شود.
 

فریب نمونه کارهای پوشالی را نخورید.

بازار پر رونق و سودآور عکاسی و فیلمبرداری مجالس، خالی از دوز و کلک نیست. به سادگی به نمونه کارهایی که می بینید اطمینان نکنید. بسیاری از متقلبان و سودجویان در این بازار، نمونه کارهای موسسه های دیگر را به شما نشان می دهند و ادعا می کنند که کار خودشان است. معمولا موسسه های معتبر، امضای کار خودشان را روی آلبوم ها، برخی از عکس ها و همچنین ابتدا و انتهای فیلم های عروسی قرار می دهند که می تواند شامل لوگو و نام موسسه و گاهی تلفن تماس باشد. این شاخص به شما کمک می کند که اطمینان حاصل کنید، کارها متعلق به همان موسسه است یا خیر؟ از مدیر موسسه بخواهید با ارائه چنین مستنداتی، اطمینان شما را جلب کند.

 

mento w mento