عنوان : مسئولیتهای ساقدوش در عروسی چیست؟

انتخاب ساقدوش برای عروس و داماد از نکاتی است که باید در برگزاری مراسم عروسی به آن توجه داشت. برای اینکه ساقدوش عروس یا ساقدوش داماد باشید باید با وظایف ساقدوش در مراسم عروسی آشنایی داشته باشید. کلمه ی ساقدوش ریشه در فرهنگ مردم آذربایجان ایران دارد و معمولا واژه ی سولدوش نیز به همراه آن می آید . ساقدوش و سولدوش دو مردی هستند که رابطه ی خویشاوندی نزدیکی ( مثل برادر ) نسبت به داماد دارند و در مراسم عروسی سمت راست و چپ او ایستاده و او را در طول مراسم عروسی همراهی می کنند . اما در فرهنگ غربی این موضوع کمی متفاوت است و عروس ها هم ساقدوش دارند که قوانین خاصی برای این موضوع باید رعایت شود . اگر دوست دارید ساقدوش داشته باشید باید بدانید که معمولا دختر خانم ها و آقا پسرهایی که مجرد باشند می توانند ساقدوش عروس و داماد شوند . در ادامه به تعدادی از وظایف و خط قرمز های همراهان ساقدوش ها خواهیم پرداخت.


کادو فراموش نشود

حتی اگر به عنوان همراه ساقدوش نیز وارد مهمانی می شوید باز هم مهمان هستید و عروس داماد برای بودن شما در مراسم هزینه کرده اند. پس بهتر است این هزینه و امکان حضور را با هدیه ای و یا سبد گلی پاسخ دهید.

 

گوشی خود را سایلنت کنید

به عنوان همراه ساقدوش معمولا در قسمت های مهم عروسی نیز حضور دارید . پس دقت کنید که در طی مراسم هایی مانند عقد گوشی خود را سایلنت نمایید. صدای پیامک و یا حتی صحبت کردن شما نسبت به دیگر مهمانها زشتتر دیده می شود.

 

به هیچ وجه به عروس درباره مشکلات به وجود آمده چیزی نگویید.

عروس در روز های آخر و به خصوص در روز عروسی با لیستی بلند بالا از مسائل و کارهایی که باید انجام دهد روبروست و مشکلاتی از قبیل لباس های ساقدوش ها و نبودن یکی از آنها سر موقع مسائلی است که خودتان باید حل کنید و به خاطر داشته باشید که باید تحت هر شرایطی حل شوند

 

تحت هر شرایطی باید خوش اخلاق و پر انرژی باشید.

یکی از مهمترین وظایف شما ایجاد فضایی دوستانه و آرام برای عروس است بنابراین هرگونه مشکل، بداخلاقی، ناراحتی و یا درگیری را باید از دید عروس مخفی نگه دارید و از برخورد تند عروس ناراحت نشوید.

با توجه به فشارهای روز عروسی حتی بین صمیمی ترین دوستان که سالهاست با یکدیگر بحث و جدل نداشته اند ممکن است اختلافی به وجود آید. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که حرفها را جدی نگرفته و آنها را شخصی برداشت نکنید.