نحوه برخورد با آرایشگاه عروس

بیعانه کمی پرداخت کنید
بعد از انتخاب نهایی نوبت تنظیم قرارداد است. بعضی از آرایشگاه عروس ها اصرار دارند که شما خیلی زود مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت و قراردادی را امضا کنید. استدلال شان این است که روز مورد نظر شما زود پر می شود یا ممکن است قیمت ها گران شوند. به این ترفند ها اهمیت ندهید و تحت تاثیر قرار نگیرید. سر فرصت و با مشورت و بررسی کافی آرایشگر تان را در انتخاب کنید. بعد از خواندن قرارداد مبلغ کمی را به عنوان بیعانه بپردازید. بهتر است در مورد پس گرفتن بیعانه هم سوالاتی بپرسید. بعضی از آرایشگاه ها تا چند هفته قبل از روز عروسی مبلغ بیعانه را با کسر درصدی پس می دهند و گروهی دیگر بیعانه را تحت هیچ شرایطی پس نمی دهند. پس اگر شک دارید به سرعت قرارداد امضا نکنید.بهتر است قرار داد در دو نسخه تنظیم شود، یکی برای شما ودیگری برای آرایشگرتان. مبلغ باقیمانده به طور معمول در روز عروسی تسویه می شود، کافیست یک عابر بانک از آقای داماد بگیرید!
کرم پودرها و رژ گونه هایی به رنگ هلویی، صورتی چرک، طلایی ، بژ و مسی برای پوست های تیره و برنز مناسب تر هستند. بهتر است پوست های روشن رنگ های تند تری داشته باشند

قیمت ها را بسنجید
درمورد آرایش عروس نرخ ثابتی وجود ندارد. قیمت رزرو آرایشگاه عروس در نقاط مختلف شهر متفاوت است. آرایشگاه های معروف و اسم و رسم دار شمال شهر برای آرایش کامل عروس (شامل خدمات آرایش صورت، مو،ناخن و پاکسازی پوست) در حدود دو و نیم میلیون تومان پول می گیرند و این مبلغ درکنار اجاره تاج و تور، رنگ مو یا مش و اپیلاسیون گاهی به 3 میلیون تومان هم می رسد. گذشته از این ارقام نجومی، با مبلغی کمتر از اینها هم آرایشگاه عروس پیدا می شود. در برخی از آرایشگاه های معروف رنج قیمت در حدود یک و نیم تا دو میلیون است. اگر این مبلغ ها باز هم برایتان گران است به سراغ آرایشگران گمنام تری بروید که کارشان خوب است اما هنوز شناخته شده نیستند. در بین این آرایشگران قیمت پکیج کامل آرایش عروس از 800 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان است. کمتر از این هم می توانید آرایشگاه عروس پیدا کنید اما بر روی حرفه ای بودن آرایشگر خیلی حساب نکنید.
این را هم بدانید که ممکن است در یک آرایشگاه بزرگ چند آرایشگر مختلف وجود داشته باشند که نرخ هر کدام شان برای آرایش عروس نرخ متفاوت باشد.قیمت ها به تجربه ومهارت آرایشگر و البته مارک لوازم آرایش مصرفی، بستگی دارد. باید از نزدیک عروس ها را نگاه کنید و پس از بررسی و مقایسه، ببینید کدام آرایش نسبت به قیمتش بیشتر می ارزد. گاهی اوقات آرایشگران فقط به دلیل اسم و رسم شان پول بیشتری می گیرند و منصف نیستند.


موارد قرار داد را با دقت کنترل کنید
نرخ آرایش پایه معمولا شامل آرایش صورت، شینیون، مانیکور، پدیکور و فون بدن است.هزینه پاکسازی پوست، اپیلاسیون، رنگ مو و ابرو در برخی از آرایشگاه ها بطور جداگانه محاسبه می شود و در گروهی دیگر جزو پکیج کامل به حساب می آید. آرایشگران با انصاف یک آرایش اضافه برای عکس اسپرت یا مراسم پاتختی را به شما هدیه می دهند. به هر حال هنگام تنظیم قرار داد در زمینه موارد مندرج در قرار داد حساس باشید. موارد اصلی را با دقت کنترل کنید تا در روز عروسی مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید. این را هم بدانید که تور و تاج عروس کرایه جداگانه ای دارند.
اگر موهای شما خیلی بلند نیست و شینیون های شلوغ و پر کار را دوست دارید بهتر است به فکر خرید اکستنشن های موی اضافی باشید. هزینه این موها هم به طور جداگانه محاسبه می شود.