عنوان : نکته های مهم در تهیه طلای عروس


نکات مهم در خرید طلای عروس به شما عروس و داماد جوان در این خرید مهم عروسی کمک بسیار زیادی میکند.

خریدهای جورواجور قبل از عروسی یه قسمت مهم داره،خرید سرویس طلا برا عروس خانم،خریدی گران قیمت و مهم که اگر به نکات زیر توجه کنید حتما خرید عالی خواهید داشت.
اتحادیه طلا فروشان معمولا سالی دو بار دقت ترازوهای طلا فروشی‌ها را اندازه می‌گیرد. برای اطمینان می توانید طلایتان را در مغازه دیگری هم وزن کنید. سازمان ملی استاندارد نیز به تولیدکنندگان طلا کدی اختصاص داده است که طلای ساخته شده را از طریق کد سازنده قابل رهگیری می کند. در عین حال اگر فردی به عیار طلای خریداری شده شک کند می‌تواند به همراه اصل جنس و فاکتور خرید آن به اتحادیه طلا و جواهر مراجعه کند و واحد فروشنده باید پاسخگو باشد.

همچنین سازمان ملی استاندارد هر ماه یک‌بار به طلا فروشیها مراجعه کرده و یک نمونه از اجناس را به آزمایش می‌برد. در صورتی که عیار جنس طلای آزمایش شده پایین باشد، طلافروش و شرکت سازنده باید پاسخگو باشند. از سوی دیگر، ترازوهای طلافروشی‌ها دیجیتالی بوده و از طریق سازمان ملی استاندارد کنترل شده است و امکان خطا در آنها وجود ندارد. با این حال سالی یک‌بارترازوها توسط اتحادیه طلا و جواهر و سالی دو بار توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد بازبینی و کنترل می‌شود. بهتر است برای خرید طلا به بازار بزرگ تهران یا بازار تجریش مراجعه کنید تا هم تنوع زیادی در انتخاب داشته باشید و هم بتوانید از چند جا قیمت بگیرید و مناسب ترین حلقه و سرویس را انتخاب کنید.

نکات انتخاب جواهر اصل هم تا حدودی مثل طلاست، یعنی هم نمی‌توان از روش خاصی فهمید و باید طبق فاکتور به فروشنده اعتماد کرد چرا که در غیر این‌ صورت جواهر فروش مسئول است. بهترین راسته برای خریدن جواهر راسته خیابان کریم خان زند است اما اگر خودتان مغازه ای را سراغ دارید که قابل اعتماد است، می توانید به آن مراجعه کنید. این یک قانون کلی است اما در کنار این قانون که به ما می‌گوید قدرت تشخیص جواهر توسط ما سخت است و نیاز به تجربه دارد، یک نکته می تواند به ما کمک کند این است که: ساده‌‌ترین راه تشخیص‌ برلیان‌ اصل‌ و شبه‌ برلیان‌، اندازه‌‌گیری‌ ضریب‌ شکست‌ نور به‌ وسیله‌ دستگاه‌ است. یکی‌ از شبه‌ الماس‌‌ها زیرکن (ZIRCON) نام‌ دارد که‌ یک‌ کانی‌ طبیعی‌ است‌ به ‌رنگ‌ بلور الماس؛ و دیگری‌ موسونایت (MOISSONITE) است‌ که‌ در سال‌ 1997 میلادی‌ ساخته‌ شده‌ و از نظر وزن‌ مخصوص‌ و ضریب‌ شکست‌ نور بسیار به‌ الماس‌ نزدیک‌ است.
ساده‌ترین راه برای این که دست دوم بودن طلا را تشخیص بدهید، یک نگاه به ظاهر آن، به خصوص به قفل و بندی است که در آن به کار رفته است. در طلای دست دوم، این قسمت‌ها در مقایسه با بخش‌های دیگر، کمتر براق هستند و به خاطر استفاده‌هایی که از طلا شده، خش‌هایی هم در این بخش‌ها دیده می‌شود

طلای دست دوم را از قفل آن بشناسید. بازار طلاهای دست دوم مدت‌هاست که داغ است؛ تشخیص طلای دست اول از دست دوم، شاید تا حدودی مشکل باشد. ساده‌ترین راه برای این که دست دوم بودن طلا را تشخیص بدهید، یک نگاه به ظاهر آن، به خصوص به قفل و بندی است که در آن به کار رفته است. در طلای دست دوم، این قسمت‌ها در مقایسه با بخش‌های دیگر، کمتر براق هستند و به خاطر استفاده‌هایی که از طلا شده، خش‌هایی هم در این بخش‌ها دیده می‌شود